Το Θέμα "Λόρκα"

Μ'αρέσει ιδιαίτερα που έχει ξεκινήσει ένας διαξιφισμός ανάμεσα στα μέλη του blog για ένα θέμα που αφορά στην τεχνική και την αισθητική ενός ποιητή. Έντονες ανυιθέσεις και απόψεις έχουν ακουστεί και στην ομάδα. Προσωπικά πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να συζητηθεί το θέμα γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον. Στο τέλος της συζήτησης θα αποκτήσουν όλοι οι συμμετέχοντες μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το έργο του. Ας ξεκινήσει η συζήτηση αυτή εδώ και όσοι ενδιαφέρονται ας προσθέτουν τα σχόλιά τους. Εγώ θα ξεκινήσω πρώτος. Θέλω από όλους μία τοποθέτηση. Έτσι για να ανάψουν λίγο τα αίματα.
Γενικά έχω την εντύπωση ότι υπάρχει και ένας δογματισμός και μέσα στην ομάδα γαι κάποιους ποιητές και καλλιτέχνες. Ας το συζητήσουμε λοιπόν και ο πιο πειστικός ας νικήσει...

Σχόλια

Ο χρήστης castorp είπε…
Χτες στην ομάδα διαβάστηκε ένα ποίημα του Λόρκα αφιερωμένο σε έναν πολύ γνωστό ταυρομάχο της Ισπανίας. Έχω να πω τα εξής, όσον αφορά το ποίημα:
1)Εικόνες όπως "βρωμερή σιωπή" με κάνουν να βάλω τα γέλια. Γενικά οι εικόνες και οι συμβολισμοί οτυ δεν μου άρεσαν, δε μου κόλλαγαν και η χρήση του ταύρου ως σύμβολο με(στοιχείο αναφοράς στο ποίημα) με αφήνουν αδιάφορο. Μάλλον αναφέρεται περισσότερο σε Ισπανούς. Εμένα δε με συγκινεί..
2) Δε το συζητάμε ότι ιδεολογικά είμαι με το μέρος του ταύρου, σε αυτή την περίπτωση, όπως και όλος ο υπόλοιπος κόσμος που έχει μια στοιχειώδη ευαισθησία και συμπόνοια για τα ζώα και τη φύση. Όλοι εκτός, βέβαια από τους ανισόροππους Ισπανούς. Το θέμα του ποιήματος ακυρώνεται a priori.
3) Υπήρχαν και καλές στιγμές στο ποίημα του Λόρκα, αναμφίβολα. Δεν τον απαξιώνω τελείως. Πρέπει να το ξαναδιαβάσω για να τις επισημάνω. Κανένα ποίημά του δεν μου έχει αρέσει,όμως, από την αρχή μέχρι το τέλος, όπως μου έχει συμβεί με τον Πεβέζε, τον Νερούδα, τον Σάιφερτ, τον Ελύτη, τον Βρεττάκο...
4)Ίσως μετράει περισσότερο σαν θεατρικός συγγραφέας. Ο ματωμένος γάμος μου άρεσε όταν το είχα δει στο θέατρο.

αναμένω απάντηση!!!!!!!!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
http://lorcael.blogspot.com/
Ο χρήστης J είπε…
Θα βγει απ τον τάφο του μ αυτα που γράφεις castorp (κ θα βρουν κ πού είναι τελικά!)..διαφωνω αλλα δε το αναλύω θα με καλύψει η αναλυση του possum!
Ο χρήστης castorp είπε…
ναι. Που είναι η διαφωνία σου? O Γιώργος είναι ο εντεταλμένος αντιπρόσωπος της φιλολορκικής πτέρυγας από ότι βλέπω. Για τους υπόλοιπος.. βρωμερή σιωπή!
Ο χρήστης J είπε…
castorp τα βλεπεις ολα καπως εγκεφαλικα κ δεν είσαι ανθρωπος των ακραιων συναισθηματων (χαρακτηριστικα που μπορει να ναι προσοντα,απλα το αναφερω μη με παρεξηγησεις )οπότε καταλαβαίνω γιατι δε σ αρεσει ο λόρκα.οι ταυρομαχίες συμβολίζουν κατι μη κολλας στο politically correct ,ψαξε να βρεις για τον όρο duende(google)κ θα καταλαβεις πιο πολυ την ποιηση του λορκα.οι παρομοιωσεις του μου φαινονται εκπληκτικες λυρικές κ παρανοικές μαζι(το ιδανικό για μένα )..έκφραση στο μεγιστο των συναισθηματων χωρις ποτε να είναι δήθεν..αυτα τα χαρισματα κ μονο για μενα τον αναγαγουν στους κορυφαιους..αλλα οπως είπα κ στην αρχη είναι κ θέμα τι ανθρωπος είσαι τί κ πώς εχεις βιωσει(αλλιως μπορεί ν αγγιζει καποιους που εχουν βιωσει απωλεια ανθρωπων τους ή ένα κ δυο κ τρια αδιεξοδα παθη) πώς διαχειριζεσαι το συναισθημα κλπ κλπ που δίνουν συνισταμένη το προσωπικο γουστο..κ επειδη όλα αυτα δεν αλλαζουν δε νομιζω οτι μπορεις να με πείσεις ή να σε πείσω για το αν είναι κορυφαιος..αν κ είναι!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις