Χοσέ Μαρία Αλβάρεθ





Επέστρεψε μια νύχτα


Θυμήσου, σώμα
Κ.Π. Καβάφης

Αν η νύχτα μου ‘φερνε συγχρόνως
Με την εικόνα το κορμί εκείνης της μέρας,

Κι αν μπορούσα τον τωρινό μου πόθο
Να τον παράδινα σ’ εκείνο
Το ίδιο καθώς η μνήμη μου
Τιμά τη σάρκα με στίχους.

Γιατί μόνο στο στόμα και στη γλώσσα του
Δίνω λογαριασμό τη νύχτα ετούτη.

Μόνο σε σένα τα ολόφωτα μάτια
Που η σπάθα κι ο χρόνος δεν ταπείνωσαν,
Παραδίνονται μόνον.

Ας καν’ η ζωή τη θύμηση
Των χαδιών
σου ποτέ να μη μ’ αφήσει
Το δέρμα μου να διατηρήσει ακόμα
Κι εμπρός στο θάνατο τη λάμψη εκείνη,

Και τ’ αχνάρια της ηδονής
Πάνω στο σώμα μου
να κατισχύσουν.

Όρθροι Σκοταδιών


Χαιρετίσματα απ’ όλους όσους πολεμάνε
στο μέτωπο της Αραγώνας, με τ’ όπλο
στο χέρι, ενάντια στο φασισμό.

Μπ. Ντουρρούτι

Όταν θωρώ τον ξοδεμένον έρωτα
Ενόσω θα μπορούσα ακόμα
Στα δάχτυλά μου τ’ απαλό να νιώσω εκείνο
Δέρμα που η ηλικία θα σιγοσβήσει,
Όταν ακόμα στα πανέμορφα μάτια της
Το φως γιορτάζει, κι όπως χάνεται
Αφήνουν ίσκιο και ήττα στα δικά μου;
Όταν ξέρω πως ο έρωτας, στο τέλος
Της βασιλείας του πια, μ’ εγκαταλείπει,
Να τρέξουν πίσω του θα ‘θελαν τα μάτια
Να περισώσουν απ’ το πονεμένο αχνάρι του
Κάποιες όμορφες μέρες, κάποια εικόνα
Που ο χρόνος δε θα ταπεινώσει, που μπορούσε
Να μας ακολουθήσει και στο θάνατο.

Αποχαιρετισμός στα Κύθηρα


Καμιά νιότη δεν μπορεί να ΄ναι ωραία, αν δεν
είναι από συγκατάβαση

Francis Bacon

Ζεστή είν’ ακόμα η ειδή σου στο κρεβάτι
Να δω δε θέλω το καράβι που σε παίρνει
Για κει όπου για πάντα
Θα ξυπνώ αργά πολύ Κι όπου ξανά
Θα κολατσίζω μόνος Αφήνοντας το χρόνο
Κι άλλα σεντόνια κι άλλους
Προσκαλεσμένους να μας σβήσουν.

μτφ: Ηλίας Μτθαίου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις